dzisiaj jest sobota, 21 lipca 2018
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Sport Arsenal Expedice 312 - wodoszczelna sakwa boczna na bagażnik - recenzja

2018-06-29 12:05

Opisywana sakwa należy do najwyższej w ofercie Sport Arsenal, serii EXPEDICE - przeznaczonej do wykorzystywania na wyprawach rowerowych. Oczywiście świetnie sprawdzają się w codziennym użytkowaniu i podczas wycieczek rowerowych z dziećmi czy też bez nich :)

To już 4 model sakw, jaki testujemy osobiście, z kilkoma kolejnymi mieliśmy do czynienia poprzez rozmowy z naszymi znajomymi, którzy jeżdżą z nami na wyjazdy rowerowe. Chcemy podzielić się naszym doświadczeniem i wiedzą w poniższym artykule.

Budowa sakw i użytkowanie

Sakwy i bagażniki z serii Expedice są dedykowane kilkutygodniowym wyprawom, podczas których podróżuje się z ciężkim bagażem bez możliwości uzupełnienia zapasów. Co, moim zdaniem nie znaczy, że nie można ich używać w mniej zaawansowanej turystyce. My tak właśnie robimy! Sakwa to 1 duża komora główna, od wewnątrz usztywniona ścianką. System zamykania sakw jest rozwiązany metodą rolowania, czyli standardowo w porządnych sakwach - wykorzystano sprawdzone rozwiązanie z worków żeglarskch. Całość zamykana jest 4 klipsami i z pasami kompresyjnymi, które umożliwiają przymocowanie dodatkowego bagażu na zewnątrz sakwy.

System nośny oparty na hakach - na początku wkładałem w ich zdjęcie trochę więcej siły niż np. w podobnym systemie Crosso. Robiłem to po prostu bardziej dynamicznie, dzięki czemu szybko je zdejmowałem. Dystrybutor zwrócił mi jednak uwagę, na środku jest element blokujący na środku szyny. Znajduje się on tam celowo i jest on dosyć ważny. Jego zadaniem jest zapobiegać wyskoczeniu sakwy podczas jazdy po wertepach. Ten element blokuje sakwę i przy ściąganiu nie szarpiemy sakwy ani żadne dynamiczne ruchy nie są konieczne, żeby przez tą dynamikę nie wyrwać tej rączki do przenoszenia :)

Po prostu trzeba jedną ręką podważyć tą blokadę (odchylić lekko w stronę zewnętrzną roweru, czyli od bagażnika. Ona jest sprężysta wiec wróci do swojej pozycji) a drugą ręką w tym czasie podnieść sakwę do góry. Schodzi lekko, tylko kwestia przyzwyczajenia, a korzyści z zastosowania tej blokady przewyższają ten dodatkowy krok przy ściąganiu.

Duży plus za możliwość dostosowania rozstawu haków w systemie nośnym, producent nie zapomniał także o dodaniu wkładek redukujących do bagażników o mniejszej średnicy rurek. Moim zdaniem zastosowanie haków powoduje, że sakwy po założeniu na bagażnik są bardzo stabilne, niezależnie od terenu w jakim go używamy. Proste rozwiązania są najlepsze - trwałe, mało awaryjne i łatwe do naprawienia w sytuacji awarii.

Co, ciekawe szerokość sakw moze być regulowana za pomocą 2 pasów kompresyjnych, co daje nam możliwość dopasowania objętości do ilości przewożonego bagażu a w razie potrzeby możliwość całkowitego spłaszczenia sakwy do grubości kilku cm. Dodatkowo wyposażone w uchwyt do przenoszenia sakw w ręce. Wygodny pasek z gumową otoczką, dzięki czemu nie wżyna się w dłonie.

Sakwy pasują do bagażników tylnych, jak i na przód. Dzięki temu, że nie są długie, świetnie sprawdzają się jako przednie sakwy. Montuję je na bagażniku Sport Arsenal art. 204, także z serii Expedice.

Sakwy są elementem większej całości, czyli modułowego systemu. Można ją stosować na tylnym bagażniku jako pojedynczą sakwę (1 szt. art. 312), w parze (2 szt. art. 312) albo w zestawie z sakwą górną art. 313. 3-elementowy zestaw (2 szt. 312 + 1 szt. 313) daje łączną pojemność ok. 62 litry, jednocześnie każdy element zestawu można używać niezależnie od pozostałych.

Główne cechy: 100% wodoszczelność sakw, zgrzewane łączenia, najwyższa wytrzymałość materiału na przetarcia i obciążenie (do 15kg), szybkie, wygodne i stabilne mocowanie sakw na bagażniku, pasy kompresyjne.

Dane techniczne:
■ pojemność 1 sakwy: 20 litrów
■ wymiary: dł. 33 cm, szer. 17 cm, wys. 38 cm
■ waga: 910 g
■ materiał: PAD/PVC
■ kolor: żółto-czarna

Sakwy wyposażono z przodu oraz z tyłu w elementy odblaskowe zwiększające widoczność i bezpieczeństo użytkowników poruszających się po zmroku.

Sakwy często użytkuję w mieście stąd brakowało mi paska do noszenia na ramieniu, szczególnie, że na zakupy jeżdżę rowerem i zdecydowanie łatwiej byloby nosić ciężkie sakwy na ramieniu niż w ręce. 

Pewnie trzymają się bagażnika, nie miałem ani jednej sytuacji w której by spadły, poluzowały się czy odczepiły. Czasami, gdy wieje wiatr, trochę za bardzo falują na wietrze pasy kompresyjne ;)

Odporność na deszcz

Wiosna mimo, że ciepła, obfitowała także w intensywne burze i deszcze, które zmoczyły i mnie. Był to jednak świetny test sakw Expedice. Ani razu woda nie dostała się do środka, ekwipunek przewożony w sakwach zawsze pozostawał suchy.

Uwaga: sakwy sprzedawane są po 1 sztuce! Do kupienia w naszym sklepie - https://www.sklep.dzieciakiwplecaki.pl/?219,wodoszczelna-sakwa-sport-arsenal-expedice

Podsumowanie

Świetne sakwy dla osób użytkujących w trudnym terenie i w zmiennych warunkach pogodowych. Wykonane z dbałością o szczegóły, przemyślane ale droższe niż np. konkurencyjne polskie Crosso. Moim zdaniem jest to jednak model bardziej zaawansowany i dopracoway niż Crosso Dry, stąd m.in. wyższa cena.

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.