dzisiaj jest piątek, 27 kwietnia 2018
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Opona antyprzebiciowa Schwalbe Marathon Plus Tour Reflex - recenzja

2018-01-29 23:07

Właściwości jezdne opony wg Schwalbe.

Zdecydowałem, że muszę kupić oponę, która będzie mnie chronić przed takimi zdarzeniami. Szczególnie, że w planach na 2017 r. mieliśmy kilka dłuższych wyjazdów rowerowych. Po przewertowaniu różnych stron i opinii oraz rozmowach z klientami bardziej doświadczonymi klientami naszego sklepu wybrałem oponę Schwalbe Marathon Plus Tour z wkładką antyprzebiciową Smart Guard, która gwarantuje najwyższą w 7 stopniowej skali Schwalbe ochronę przed przebiciami. Dodatkowo zastosowano w niej odblaskowe paski zwiększające widoczność po zmroku.

Przekrój przez oponę Schwalbe Marathon Plus Tour - na niebiesko widoczna wkładka antyprzebiciowa.

Przekrój przez oponę Schwalbe Marathon Plus Tour - na niebiesko widoczna wkładka antyprzebiciowa. Fot. Schwalbe

Opona posiada specjalną 5 mm wkładkę z kauczuku, która chroni dętkę przed przebiciem kolcami, pinezkami, drutami itp.

Opony kupiłem wiosną 2017 r. Długi czas się zastanawiałem, czy warto wydawać tak duże pieniądze (jedna opona to koszt ok. 120 zł!!). Po tych kilku miesiącach jazdy w najróżniejszym terenie (miasto, szutry, piachy, asfalt, woda, bazarki, na których wcześniej przebijałem opony) stwierdziłem, że opony naprawdę warte są swojej ceny.

Świetnie spisuje się na nawierzchniach asfaltowych (jest cicha, a może inaczej - nie jest głośna) i dosyć dobrze radzi sobie w terenie (szuter, piachy). Moje opony są dosyć wąskie (35 mm) a koła spore (28"), więc trudniej jeździć po leśnych duktach przeoranych przez ciężki sprzęt ale mimo wszystko rzadko muszę zsiadać z roweru.

Prezentacja zasady działania kauczkowej wkładki chroniącej dętkę przed przebiciem w oponie Schwalbe Marathon Plus Tour.

Prezentacja zasady działania kauczkowej wkładki chroniącej dętkę przed przebiciem w oponie Schwalbe Marathon Plus Tour. Fot. Schwalbe

Od początku założenia nie zdarzyło mi się złapać gumy a jeżdżę w różnym terenie, w tym w miejscach gdzie szkło, druty itp. nie należą do rzadkości i czasami nie sposób ich ominąć. Oczywiście nie próbuję celowo najechać na przeszkody i przebić - nie jestem kamikaze. Minusem jest waga, jedna opona w moim rozmiarze waży ok. 900 g! Kupując ją, trzeba być świadomym, że waga opon rośnie wraz ze wzrostem odporności na przebicia.

Co, dla mnie ważne, dłużej utrzymuje się w oponie odpowiednie ciśnienie (sprawdzam manometrem, nie kciukiem) - zapewne wpływ ma na to także dętka, którą wymieniłem przy okazji zmiany opon.

Opona świetnie sprawdziła się na asfaltowych odcinkach wycieczki rowerowej wokół Tatr.

Dane techniczne:

  • Opona Schwalbe drutowa
  • model: Marathon Plus Tour
  • wersja wykonania: Smart Guard (niebieska 5mm wkładka antyprzebiciowa)
  • mieszanka gumy: Endurance
  • ścianki boczne: Twin - Dodatkowa ochronna warstwa gumy
  • ciśnienie w oponie min.-max.: 3,5-6.0 bar, 50-85psi
  • waga opony: 980 g
  • gęstość osnowy: 67EPI
  • max.obciążenie na oponę: 115 kg
  • pasek refleksyjny - REFLEX
  • zalecana dętka Schwalbe nr. AV12, DV12, AV13, DV13 

Podczas wyprawki rowerowej z dziećmi na Podlasiu i Suwalszczyźnie także nie pokonały nas żadne pinezki i szkła :)

Podsumowanie

Oponę Schwalbe Marathon Plus Tour mogę polecić wszystkim, którzy nie chcą mieć przygód z dziurawymi dętkami i wymianą ich bądź łataniem w najmniej do tego odpowiednim momencie. Niestety jej cena powoduje, że jest to duży wydatek, ale uważam, że jeśli ktoś jeździ dużo, a szczególnie na dłuższych wycieczkach czy wyprawach rowerowych, to to zakup opony z wkładką antyrzebiciową (niekoniecznie z tą konkretną - spokojnie można kupić tańszą, z mniejszą ochroną) jest uzasadniony.

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.