dzisiaj jest piątek, 26 kwietnia 2024

Wycieczka górska z dziećmi na Orlicę

2018-07-19 11:32

Na szczyt Orlicy wybraliśmy się w 3 rodziny - w sumie 6 dorosłych i 7 dzieci w wieku od 1,5 do 6,5 lat. Część w nosidłach, część na swoich nóżkach ze wspomaganiem ;)

Przyjechaliśmy dosyć późno bo jechaliśmy tutaj z odległych o ponad 100 km Sulistrowic, w których się zatrzymaliśmy. W dodatku na górze szukaliśmy miejsca do zaparkowania, co w warunkach zimowych nie było łatwe - na Orlicę prowadzi popularna trasa dla narciarzy biegowych, było więc wielu chętnych. Zatrzymaliśmy się przy Kamieniu Rübartscha przy drodze nr 389. Kilkaset metrów dalej jest schronisko PTTK Orlica ale my nie chcieliśmy iść z dziećmi wzdłuż ruchliwej tego dnia drogi.

W kierunku Orlicy poszliśmy zielonym szlakiem. Podejście nie jest strome a cała trasa (wejście + zejście) to ok. 4,2 km i 172 m w górę. Tego dnia jednak nasze dzieciaki miały kryzys, zmarzły, w dodatku nie zadział żaden z ogrzewaczy, które wzięliśmy dla nich. Generalnie na górze w wiacie był płacz i brak chęci na przejście 50 m (!) na szczyt. Weszliśmy jako ostatni z naszej kilkunastoosobowej ekipy ale było warto - zima w Górach Bystrzycko-Orlickich była piękna!

Ostatecznie groźbą i prośbą udało się je zmobilizować i Orlicę zaliczyliśmy a na szczycie nawet udało się uśmiechnąć do zdjęcia :)

Dzieciaki w Plecaki na szczycie Orlicy. Fot - Kuba - www.nastopach.pl

Oczywiście wchodząc na Orlicę można zorganizować piękną pętlę startując w schronisku PTTK Orlica lub w Zieleńcu zielonym szlakiem wejść na szczyt, zejść czerwonym już po stronie czeskiej przez Masarykovą chatę i niebieskim szlakiem dojść do punktu startu. My jednak nie mieliśmy na to ani czasu ani warunków. Zimą z dziećmi wędruje się trudniej, a wejście są raczej krótsze.