dzisiaj jest sobota, 27 kwietnia 2024
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Lekki rower dla dzieci Kubikes 24S Trail - nasz test roweru

2024-03-10 22:46

Na nasze wyjazdy wybieramy bardzo często trasy trudniejsze, prowadzące leśnymi ostępami, szutrowymi drogami, rzadko trafiają się gładkie asfalty a dzieciaki wożą część swojego ekwipunkwu na swoich rowerach. Z tego powodu zależało nam aby wybrany przez nas rower był bardzo lekki. Tak, by różnicę w wadze można było skonsumować dołożeniem bagażnika i sakw. Kilkudniowe wyjazdy rowerowe pod namiot wymagają aby dzieciaki zaczęły wozić swój bagaż. Z tego względu nie zdecydowaliśmy się na wersję z amortyzatorem a wybraliśmy Kubikes ze sztywnym, karbonowym widelcem. Osobom, które preferują jazdę po single trackach czy innych górskich odcinkach, zdecydowanie polecamy wersję z amortyzatorem, który działa bardzo płynnie.

KUbikes 24S TRAIL – dane techniczne

Firma Kubikes w modelach Trail i DISC umożliwia wybór komponentów z których będzie składał się rower. Standardem jest lekka, aluminiowa rama i sportowa geometria roweru a wszystkie pozostałe komponenty możemy sobie dobrać. Dzięki temu możemy zdecydować czy priorytetem jest dla nas super niska waga czy np. wyższa specyfikacja osprzętu (a może jedno i drugie?). Oczywiście niższa waga i wyższa klasa sprzętu to zdecydowanie wyższa cena. My wypośrodkowaliśmy nasz wybór. Nie jeździmy w bardzo trudnym, górskim terenie, nasz główny cel to wycieczki, w tym kilkudniowe z sakwami, czasami w trudniejszym terenie. Nie startujemy w wyścigach rowerowych - i właśnie powyższe determinowało nasz wybór.

KUbikes 24S TRAIL – specyfikacja naszego roweru

Opony - wybraliśmy Schwalbe Black Jack 24 x 1,90. Opony MTB, na teren i nieutwardzone drogi. Dobrze spisują się także na drogach asfaltowych. Myśleliśmy o szerszych Rocket Ron 2,1 ale w momencie gdy zamawialiśmy rower, nie było ich dostępnych.

Siodło - 52 Parts: smukły ergonomiczny kształt, wygodna tapicerka. Aluminiowa sztyca podsiodłowa, bez szybkozacisku. Dostępne jest siodło karbonowe ale wiemy, że mimo, że bardzo lekkie jest też niesamowicie twarde - my uznaliśmy, że waga to nie wszystko, liczy się także wygoda :)

Napęd - 1x10 Shimano 11-42 zęby składający się z przerzutki tylnej i manetki Shimano Deore, kasety Shimano HG-500 11-42 zęby, łańcucha KMC X10-93.

Kubikes 24S Trail z torbą na kierownicy i sakwami Ortlieb.

Hamulce - klamki Shimano BR-MT 201, hamulce tarczowe, hydrauliczne.

Korba KUbikes z 32 zębami i przednią tarczą narrow/wide.

Widelec karbonowy Kubikes - świetnie tłumi drgania i jest lżejszy niż amortyzowany.

Pedały - aluminiowe firmy 52Parts.

Rower w takiej specyfikacji waży ok. 8,33 kg. My do tego dołożyliśmy oświetlenie, bagażnik i torbę na kierownicę - zrobiliśmy z niego rower turystyczno - terenowy.

Wakacje na Warmii i Mazurach - w drodze nad Jezioro Limajno - pagórkowatą Łynostradą

Tak dobrany napęd umożliwia nam sprawne pokonywanie szlaków w różnych rejonach, w tym mocno pagórkowatej Warmii, gdzie wybraliśmy się na Szlak Rowerowy Łynostrada. Jej trasy wiodły w znakomitej większości drogami nieutwardzonymi i nasz Kubikes był tam znakomitym towarzyszem. Podjazdy pod wzniesienia były zdecydowanie łatwiejsze dzięki możliwości płynnej zmiany biegów i ustawienia łańcucha na największej zębatce. Manetki Deore działają bez zarzutu nawet obsługiwane przez drobnego 8 latka.

Za to hydrauliczne hamulce tarczowe wraz z manetkami Shimano BR MT201 umożliwiają bardzo skuteczne i płynne hamowanie, niezależnie od obciążenia sakwami, także na mokrej nawierzchni.

Nie zdecydowaliśmy się na zmianę obręczy, wybraliśmy standardowe performance z piastą Shimano - u nas działa to tak, że jeśli coś nie jest dla nas bardzo potrzebnym dodatkiem, różnicę w cenie wolimy przeznaczyć na wyjazd - np. na Łynostradę :)

Opony Schwalbe Black Jack są bardzo lekkie i dobrze sprawdzają się podczas jazdy w terenie oraz na utwardzonych nawierzchniach. Czasami przydałyby się szersze Rocket Ron 2,1 choć nie jestem pewien, że te szersze opony sprawiłyby, że na piaskach Łynostrady dałoby się jechać zamiast pchać rower ;) Może gdybyśmy jechali na lekko bez sakw?

Siodło! Karbonową wersję wybrał nasz stały klient dla swojego syna, który jeździ w klubie kolarskim i ... po miesiącu zmienił na zwykłe siodło. Niestety ale karbon, mimo, że lekki jest też bardzo twardy, co sprawia, że pupa boli. Dlatego też my nie kombinowaliśmy i wybraliśmy zwykłe siodło a różnicę w cenie dołożyliśmy do biletów na pociąg na Warmię ;)

Pedały! Tutaj mamy mały zgrzyt bo wybraliśmy wersję aluminiową, które są po prostu świetne, trzymają doskonale nawet ubłocone podeszwy, nie zużywają się tak, jak pedały plastikowe i świetnie się kręcą, stawiając minimalne opory. Jest jednak feler - zmęczenie powoduje, że zdarzają się otarcia nóg o pedały. Bardzo rzadko ale jeśli już, to przy mamie ;)

Naszego Kubikes wyposażyliśmy w bagażnik, na którym montujemy sakwy Ortieb Fron Roller (2 x 12,5 litra) a na kierownicy torbę rowerową Ortlieb Ultimate Six Classic 5l, czyli mniejszą wersję klasysznej torby Ortlieb. W sakwach najczęściej znajdują się maty turystyczne i jeden lekki śpiwór puchowy (Cumulus Lite Line 400) a w torbie przekąski i inne drobiazgi, przydatne podczas wycieczek.

W 2023 roku na naszych wyjazdach rowerowych królowała Warmia, na której spędziliśmy część wakacji a jesienią wybraliśmy się na pierwszą część szlaku rowerowego Łynostrada. Dojazdy do szkoły, na treningi, place zabaw czy wycieczki po lasach i szutrach Mazowsza, głównie na południe od Warszawy - Chojnowski Park Krajobrazowy czy wakacje nad Morzem Bałtyckim i trasy Szlaku Rowerowego R10. Wszędzie rower spisywał się znakomicie.

Trasa R10 w okolicach Lubiatowa.

Jeśli szukacie lekkiego roweru dla dziecka a jednocześnie macie wobec niego większe wymagania, Kubikes 24S Trail to świetny wybór. Możliwość konfiguracji i doboru komponentów według własnego uznania sprawia, że rower można dobrać pod nasze potrzeby - znajdą coś dla siebie zarówno szukający najlepszych komponentów dla dzieci, które startują w zawodach i jeżdżą w klubach kolarskich jak i osoby preferujące wycieczki i wyprawy rowerowe - jak my :)

Podsumowanie

Dla jakich dzieci Kubikes 24S Trail będzie świetnym rowerem?

Nasz syn wsiadł na niego mając ok. 125 cm wzrostu. Na pewno pomogły jego długie nogi, dzięki którym nie miał problemu z zasięgiem. Ale na szczęście geometria roweru jest taka, że jego nie miał przy tym problemu z bezpiecznym manewrowaniem kierownicą, bez problemu do niej dosięgając. Siodełko jest podniesione na taką wysokość, że nogi zginają się optymalnie, zapewniający wykorzystanie maksimum mocy wkładanej w pedałowanie.

Rower jest świetnym wyborem dla tych dzieci, które lubią i zjeżdżają z utartych ścieżek i potrzebują czegoś więcej od roweru, ostrzej zahamować, mieć doskonałą kontrolę na zjeździe po stromej leśnej czy górskiej ścieżce, wjeżdżać na liczne wzniesienie. Jest to rower dla wymagających i te wymagania spełnia!

Kubikes 24S Trail i inne rowery do nabycia w naszym sklepie - https://www.sklep.dzieciakiwplecaki.pl/?538,kubikes-24s-trail-karbonowy-widelec

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.