dzisiaj jest niedziela, 11 kwietnia 2021
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Jak złożyć rower Kubikes - instrukcja krok po kroku

2021-03-09 20:16

Na zdjęciach poniżej rowery Kubikes 20” i Kubikes 24”. Rowerki najmniejsze, czyli Kubikes 14” i Kubikes 16” posiadają zdemontowane tylko pedały i kierownicę.

Do montażu roweru potrzebne są następujące narzędzia:

  • Klucz płaski 15mm (do przykręcenia pedałów);
  • Klucze imbusowe (ampulowe): 2mm; 4mm; 5mm (do przykręcenia kierownicy, kół, regulacji hamulców, regulacji wysokości siodełka);
  • Śrubokręt krzyżakowy (regulacja hamulców).

Montaż rowerów Kubikes - instrukcja

1. Otworzyć karton z rowerem (UWAGA NA OSTRE ZSZYWKI ZABEZPIECZAJĄCE KARTON PRZED OTWARCIEM!!) i wyjąć rower z opakowania. Kierownica rowerków 14” i 16” jest dodatkowo zabezpieczone elementem kartonowym (uchwytem) zespolonym zszywkami z kartonem głównym. Rowery od 20” wzwyż ułożone są w kartonach „na płasko” i zabezpieczone przekładkami kartonowymi, na których zamocowano osobno koło przednie (KUbike 20”) lub koła przednie i tylne (24” i 26”) oraz komplet pedałów.

2. Po wyjęciu roweru z opakowania usunąć folie ochronne, opaski mocujące (dotyczy rowerów 20” wzwyż).

3. W celu przykręcenia kierownicy, należy odkręcić śruby mocujące obejmę kierownicy w mostku. Używamy do tego klucza imbusowego 4mm. Kierownicę ustawiamy tak, aby manetka obrotowa przerzutek znajdowała się po prawej, patrząc od siodełka w stronę kierownicy.

W Kubikes 14" i Kubikes 16 kierownica jest założona na mostek. Należy rozluźnić śruby mocujące kierownicę we wsporniku kierownicy a następnie wyprostować ją i ponownie przykręcić śruby mocujące kierownicę.

4. Śruby mocujące kierownicę należy dokręcić z odpowiednią siłą (5 Nm), przed dokręceniem śrub ustawiamy kierownicę centralnie (poziome żłobki na środku kierownicy nie powinny być widoczne z żadnej strony krawędzi obejmy. Klamki hamulcowe powinny być ustawione w taki sposób, aby naciskanie dźwigni przez dziecko było łatwe i nie powodowało nienaturalnego wykrzywiania nadgarstków w dół lub w górę.

 

5. W celu zamontowania kół w rowerze należy w pierwszej kolejności  należy zamontować do koła dołączoną do zestawu oś. Oś składa się ze śruby, nakrętki, podkładki i dwóch sprężyn dystansowych. Sprężynki zakłada się z dwóch stron piasty w taki sposób, aby węższa strona była skierowana do środka koła.

Koła w Kubikes 14 i Kubikes 16 są założone, należy jedynie sprawdzić czy śruby zabezpieczające są odpowiednio mocno dokręcone.

 

Zakładamy koło i dokręcamy śrubę z odpowiednią siłą (klucz imbusowy 5mm), uniemożliwiającą samoistne wykręcenie się śrub. W celu prawidłowego ustawienia koła w widelcu najlepiej jest postawić rower na podłożu (oś koła idealnie ułoży się w gniazdach widelca pod ciężarem roweru).
W przypadku rowerów 24” i 26” te same czynności należy wykonać dla koła tylnego.

6. Obsługa hamulców. W celu ściągnięcia lub montażu kół należy rozpiąć hamulce. W tym celu należy chwycić ramiona szczęk hamulcowych, ścisnąć i wypiąć końcówkę fajki z linką z ramki łączącej. W tym momencie ramiona szczęk hamulcowych rozchylą się i umożliwi to wyciągnięcie lub montaż koła. Rowery KUbike są wstępnie wyregulowane, ale może wystąpić konieczność wykonania korekty ustawienia klocków hamulcowych. Hamulce posiadają trzy śruby regulacyjne, dwie służące do ustawienia odległości ramion hamulców (znajdują się przy śrubach mocujących dźwignie hamulców do ramy roweru), a przy tym klocków hamulcowych od obręczy i trzecią śrubę mocującą linkę hamulcową, którą regulujemy naciąg linki i siłę hamowania. Dodatkowo każdy klocek hamulcowy mocowany jest do ramienia hamulca za pomocą śrub z podkładkami sferycznymi, którymi mocujemy i ustawiamy pozycje klocka hamulcowego w stosunku do obręczy.

7. Montaż pedałów. Pedały przykręcane są za pomocą klucz płaskiego 15mm do ramion korby. Należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe wkręcenie pedałów z uwagi na zastosowanie w nich różnych gwintów. Pedał z prawej strony (od strony tarczy napędowej) posiada gwint prawy i wkręcamy go w prawo, natomiast pedał lewy wkręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. UWAGA: zbyt słabe lub odwrotne wkręcenie spowoduje uszkodzenie gwintu, co nie jest objęte gwarancją producenta.

Jeśli nie jesteście pewni czy sobie poradzicie, poproście o złożenie roweru wykwalifikowanego mechanika z serwisu rowerowego.

Podsumowanie

Życzymy udanego użytkowania i pamiętajcie o okresowym sprawdzaniu elementów mocujących, hamulców i wszystkich śrub. Ciśnienie w oponach należy sprawdzać i dopompować co 2-3 tygodnie. Łańcuch, wolnobieg, kasety warto przeczyścić i nasmarować co jakiś czas :) Zalecane wartości ciśnienia powietrza w oponach podane są na oponach.

Gdy już złożycie rower, życzymy Wam abyście wybrali się na którąś z opisanych u nas tras rowerowych lub ułożoną przez siebie :)

Prosimy o nie kopiowanie powyższej instrukcji. Opracowanie jej wymagało od nas wykonania zdjęć, stworzenia opisu i oczywiście wielokrotnego złożenia rowerów. Jeśli jesteś właścicielem / pracownikiem sklepu i chcesz wykorzystać tę instrukcję w swoim sklepie, zamieść aktywny link do niej lub po wydrukowaniu podaj adres naszego portalu - www.dzieciakiwplecaki.pl - dziękujemy!

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.