dzisiaj jest czwartek, 18 kwietnia 2024

Kraków – najlepsze miejsce na wakacje dla rodzin z dziećmi

2021-03-29 19:45

Na początek standard - Wawel i Stare Miasto

Kraków to niewątpliwie jedno z tych miejsc, które „ma swój klimat”. Ten klimat poczuły nawet dzieci, które przy okazji tej spontanicznej wyprawy miały okazję dowiedzieć się jak wyglądał świat zanim ktoś mądry wymyślił smartfony i bajki oglądane na tabletach. Naszą edukacyjno- rozrywkową wyprawę zaczęliśmy standardowo - od spaceru po krakowskiej starówce. Byliśmy świadomi, że dzieci może niezbyt chętnie będą oglądać obrazy Matejki w Sukiennicach, więc wybraliśmy się trochę niżej - w podziemia krakowskiego rynku. Szlak turystyczny po podziemiach Rynku Głównego pozwala zobaczyć jak to co widzimy teraz wyglądało u schyłku średniowiecza. Miejsce absolutnie niesamowite pozwalające na podróż w przeszłość i zachwycające niezależnie od wieku. Nie chcieliśmy wychodzić z tego klimatu na zbyt długo, więc od razu poszliśmy na Wawel. Tu w zasadzie każdy może wybrać to co go interesuje. Zamek Królewski na Wawelu oferuje naprawdę dużo możliwości i jestem przekonana, że każdy znajdzie coś dla siebie. My akurat wybraliśmy komnaty królewskie i zbrojownie. Co prawda komnaty królewskie robiły największe wrażenie na mnie, ale za to zbrojownia…no cóż, chyba nie muszę mówić, że męska część naszej wycieczki była zachwycona. Na sam koniec zostawiliśmy sobie Smoka Wawelskiego, który co jakiś czas zieje ogniem. Po solidnej dawce wiedzy i atrakcji postanowiliśmy chwilę odpocząć w kawiarni na Wawelu i jedząc lody podziwialiśmy panoramę Krakowa.

Rynek Główny w Krakowie

Kopalnia w Wieliczce co roku przyciąga tłumy turystów, a tym razem przyciągnęła również nas. Przyznam, że Kopalnia zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Trudno opisać słowami niezwykłość tego miejsca i jego wielkość. Plan był taki, że do Wieliczki pojedziemy samochodem i na miejscu kupimy bilety, niestety ze względu na okoliczności musieliśmy porzucić ten pomysł i znaleźć inne rozwiązanie. Wtedy zadzwoniłam do firmy, z którą mieliśmy zaplanowaną wycieczkę do Energylandii. Firma KrakowDirect, stanęła na wysokości zadania i zorganizowała nam wszystko od A do Z w ciągu dosłownie chwili. Zajęli się transportem i zakupem biletów, dzięki czemu nie musieliśmy stać w kolejce na wejściu. Ubrani w górnicze stroje wyruszyliśmy na zwiedzanie trasą górniczą, która dostarczyła niezapomnianych wrażeń. Podczas zwiedzania przewodnik przygotowuje różne zadania takie jak poszukiwanie soli czy odnalezienie właściwej trasy pod ziemią. Dla rodzin z dziećmi naprawdę niesamowite przeżycie. Gdybyście jednak chcieli zwiedzać Wieliczkę w inny sposób to na ich stronie internetowej każdy znajdzie opcję dla siebie.

Kopalnia Soli w Wieliczce

Najlepsze na koniec - Energylandia

Od początku wiedzieliśmy, że Energylandia będzie obowiązkowym punktem programu i nie może zabraknąć na nią czasu. Jak wspomniałam wcześniej zdecydowaliśmy się na zorganizowaną wycieczkę do Energylandii, głównie ze względu na to, że nasłuchaliśmy się o gigantycznych kolejkach na wejściu i problemach z miejscami parkingowymi. Energylandia obejmuje cztery główne strefy:

• Strefę dziecięcą “Fairyland”
  • Strefę rodzinną
  • Strefę ekstremalną
  • Strefę wodną “Water Fun”

Na całość składa się 70 atrakcji i jestem absolutnie przekonana, że każdy znajdzie tam coś dla siebie niezależnie czy podróżujecie ze dwójkę, z dziećmi czy z przyjaciółmi.

To i wiele więcej…

Bez względu na to czy zdecydujecie się wstąpić do Krakowa na weekend czy na tydzień z pewnością nie będziecie się nudzić. My akurat nie mieliśmy zbyt wiele czasu, ale wykorzystaliśmy go najbardziej jak się dało. Jeśli akurat macie ochotę na inne atrakcję to poniżej przedstawiam listę innych atrakcji, więc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie i swoich pociech. Oprócz Trasy Górniczej czy Energylandii możecie zdecydować się na takie atrakcje jak:

• Krakowskie Zoo
  • Park Wodny
  • Muzeum Lotnictwa
  • HistoryLand
  • Papugarnia
  • Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema
  • I wiele innych!

Kraków ma do zaoferowania tak wiele, że będziecie chcieli wrócić zarówno z dziećmi jak i sami.