dzisiaj jest poniedziałek, 22 lipca 2019
Booking.com

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Thule Chariot Cougar 1 – wrażenia z użytkowania, test, opinie

2017-10-27 22:17

Podstawowe dane techniczne

Nośność

34 kg

Masa (obejmuje uchwyty do prowadzenia )

10,9 kg

Na szerokość ramion

40 cm

Wysokość siedzenia

67 cm

Przejście

67 cm

Seria

Seria Sport

Wymiary (D x Sz x W)

118 x 67 x 107 cm

Wymiary złożony (D x Sz x W)

107 x 61 x 26 cm

Gwarancja na ramę

10 lat

Gwarancja na cały produkt

2 lata

Spełnia standardy bezpieczeństwa

TAK

Budowa

Konstrukcja Cougara oparta jest o ramę wykonaną z aluminiowych elementów. Na nich umieszczono kabinę, która ma za zadanie m.in. chronić dziecko przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi, zapewniać bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Mimo, że w przeciwieństwie np. do Nordic Cab podłoga nie jest wykonana ze sztywnego podłoża, dziecko może stawać na podłodze bez obaw o jej uszkodzenie. Materiał podłogi jest odporny na wodę i chodzenie pasażerów. Zastanawiam się, na ile jest odporny na jazdę w deszczu i po mokrej nawierzchni, szczególnie jeśli nie mamy błotników w rowerze. Tego jeszcze nie sprawdzaliśmy w Cougarze. Przyczepka posiada także boczne, przyciemniane okna, dwa otwierane (za pomocą rzepów) otwory w przedniej części, daszek chroniący przed słońcem, moskitierę i folię czołową chroniącą przed deszczem i zimnym wiatrem.

Thule Chariot Cougar w wersji wózek

Minusem kabiny jest odkrycie pleców, co w chłodne i zimowe dni na pewno zmusi nas do włożenia pomiędzy kabinę a bagażnik, kocyka lub czegoś innego, zasłaniającego plecki i główkę dziecka. Jest to akurat plusem w gorące dni;)

Siedzenie jest wygodne, wykonane z miękkiego materiału, możliwe jest jego wyjęcie i upranie, dosyć szybko schnie. Podczas jednego z wyjazdów musieliśmy je uprać i mimo, że było chłodno, zdążyło wyschnąć do następnego dnia. Pozycja dziecka jest lekko leżąca, ale naszej Amelce wygodnie się w niej siedzi, a nawet śpi. W przyczepce jest sporo miejsca na nogi, więc nawet 4latki zmieszczą się w niej bez problemu.

Pasy bezpieczeństwa

Pasy są pięciopunktowe, trzymają pewnie dziecko w przyczepce, są tak zrobione, że nasza córka sama ich nie potrafi odpiąć. Zresztą Amelka wie, że nie może tego robić sama. Moim zdaniem jednak, model Cougar z 2014 r. ma gorsze pasy niż modele poprzednie, które miały niemalże na całej długości wyściółkę.W modelu z 2014 r. tego zabrakło...

Bezpieczne, ale skromne pasy bezpieczeństwa w Thule Chariot Cougar

Dyszel łączący z rowerem / zapięcie

Przyczepkę montuje się do roweru za pomocą zaczepu kulowego, dzięki czemu bardzo płynnie działa na zakrętach itp. Porównując do innych przyczepek, nie widzę jednak niesamowitej różnicy w jakości na korzyść Thule – we wszystkich przyczepkach jakich używałem, uchwyty działają dobrze, trzymają przyczepkę w sposób minimalizujący ryzyko jej wywrócenia razem z rowerem. Plusem na pewno jest fakt, że w Cougar i CX dyszel można schować w bok przyczepki i nie martwić się, że musimy szukać na niego miejsca w bagażniku (bo raczej się tam nie zmieści;) )

Amortyzacja

Standardowa w Thule Chariot, amortyzatory działają bardzo płynnie, minimalizując w znaczny sposób wpływ nierówności na dziecko. Dzięki temu na wielu kiepskiej jakości nawierzchniach możemy jechać znacznie szybciej niż z przyczepką bez amortyzacji, nie martwiąc się o komfort dziecka. wiele osób, w tym mnie, skusiła możliwość regulacji amortyzacji a co za tym idzie, ustawienie jej na najlżejsze dziecko. Moim zdaniem jest to błąd, gdyż na dużych wybojach wprowadza dziecko w znaczne kołysanie, wskutek czego główka buja się na boki. Aby tego uniknąć, ustawiłem amortyzację na właściwą wagę i … zamontowałem zagłówek z Nordic Cab, który świetnie się sprawdza w Cougarze :)

Amortyzacja w Thule Chariot Cougar

Na pewno dzięki amortyzacji podczas wycieczek można jechać szybciej po różnych nawierzchniach, np. szutrowych. Przyczepki Thule (Cougar oraz CX), dzięki amortyzacji spisują się świetnie na takich drogach - testowaliśmy m.in. podczas wycieczek rowerowych na Podlasiu. Zapewniają dużą wygodę dziecku.

Wersja wózek

Gdybym miał wybierać przyczepkę w wersji wózek pomiędzy Cougar a CX, zdecydowałbym się na Cougara. Jest lepiej wyważony – środek ciężkości jest bliżej przodu, dzięki czemu w bagażniku można przewozić sporo ciężkich przedmiotów, zakupów bez obawy, że przechyli się do tyłu (w przeciwieństwie do CX). Jest lżejszy, dzięki czemu łatwiej się prowadzi. Rączka jest wygodna, mimo, że nie ma płynnej regulacji jak np. w Burley, nie przeszkadza prawie wcale.

Bagażnik

Cougar nie jest to na pewno przyczepką bagażową;) Bagażnik składa się z dwóch części – dolnej, podwieszonej na ramie torby oraz siatki, na tylnej części kabiny, do której zazwyczaj chowamy kurtki, mapy, kocyki itp. Tak, aby nie przeszkadzały Amelce w siedzeniu. Do torby bagażowej chowamy najpotrzebniejsze rzeczy – (termos, butelki, woda, aparat, ubranka), jedzenie oraz robione po trasie zakupy. Spokojnie zapakujemy się na jednodniową wycieczkę, my na wycieczki zabieramy dodatkowo sakwy.

Dodatki

Thule oferuje wiele dodatkowych akcesoriów i zestawów do Cougara. Dodatkowo można dokupić folię przeciwdeszczową, śpiworek dla dziecka, worek transportowy, błotniki, hamaczek dla niemowlaków, dzięki czemu możemy używać go zamiast wózk. Można także dokupić zestaw do biegania, do nart biegowych, dodatkowy bagażnik…

Thule Chariot Cougar sprawdza się także jako przyczepka narciarska

Podsumowanie

Thule Chariot Cougar jest bardzo komfortową przyczepką, zarówno dla dziecka jak i dla rodzica. Zmieści się w każde drzwi, dzięki swojej wadze sprawdza się zarówno podczas użytkowania w mieście, jak i na wycieczkach poza miastem. Dzięki zastosowaniu dodatkowych akcesoriów nie musimy kupować wózka. Na pewno minusem jest jego cena w wersji podstawowej. Po dokupieniu dodatkowych akcesoriów przyczepka staje się jeszcze droższa, ale trzeba podkreślić, że za tę cenę dostajemy także najwyższą jakość wykonania. Zdecydowanie mogę polecić Thule Chariot Cougara  jako nie tylko przyczepkę rowerową, ale też jako wózek.

Wersja dwuosobowa Chariot Cougar z hamaczkiem dla niemowlaka

A jeśli chcecie sprawdzić osobiście, jak Thule Chariot CX (wyższy model) sprawuje się w trakcie jazdy, zapraszamy do naszego Centrum Testów działającego przy naszym sklepie w Warszawie - napiszcie wiadomość na adres sklep@dzieciakiwplecaki.pl.

W 2017 r. modele Cougar 1 oraz Cougar 2 zostały zastąpione przyczepkami Thule Cross 1 oraz Thule Cross 2, które są do nabycia za pośrednictwem naszego sklepu http://www.sklep.dzieciakiwplecaki.pl/

Komentarze

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.