Wystawa Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Gryficach
Wybierzcie się z nami w kolejową podróż w czasie! Dajcie powieźć się trasą, na której pociąg po raz pierwszy pojawił się w 1896 roku. Wtedy to, z Gryfic do Niechorza ruszył skład obecnej Nadmorskiej Kolejki Wąskotorowej, ciągnięty przez buchający czarnymi kłębami gorącego powietrza parowóz.
Obecna trasa pociągu „Retro” liczy sobie 41 kilometrów i wiedzie przez malownicze tereny, na których nie brakuje atrakcji. Mamy tu Muzeum Kolejnictwa i zabytkową parowozownię w Gryficach, klifowe wybrzeże w Rewalu, pałac nad jeziorem w Rybokartach, ruiny w Karnicach, Dreżewie i Trzęsaczu, latarnię morską i Muzeum Rybołówstwa w Niechorzu. Z Pogorzelicy wiedzie trasa widokowa przy rezerwacie ptactwa wodnego na jeziorze Liwia Łuża. W Trzęsaczu kolejka przecina 15. południk, wyznaczający czas środkowoeuropejski! W słoneczne dni Gryficka Kolej Dojazdowa zaprasza do odkrytych wagoników i zabytkowego wagonu barowego.
Godziny odjazdów z Pogorzelicy do Trzęsacza: 10.45, 12.15, 14.10, 15.55 i 17.45. O godzinie 18.20 pociąg rusza z Trzęsacza do Gryfic, gdzie jest o 19.40. Bilety w jedną stronę kosztują od 9 złotych do 12 zł (normalny, na pociąg z parowozem). Najdroższy bilet w obie strony kosztuje 16 złotych. Zamawianie pociągów: tel./fax 91 38 422 35, 692 025 343
Kilka słów o samej Wystawie Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej - zbiory skansenu obejmują przede wszystkim kilkanaście parowozów wąskotorowych o szerokości toru 1 000 mm, a także kilka innych pojazdów trakcyjnych i wagonów. W pawilonie muzeum znajduje się wystawa modeli kolejowych i fotografii obrazujących historię kolei wąskotorowej i normalnotorowej na Pomorzu Zachodnim.
Niektóre z nich przeżyły dwie wojny światowe oraz dwie rewolucje, zmianę napędu z parowego na spalinowy i likwidację kolei dojazdowych. Ich wartość jest podwójna - po pierwsze, dziś są unikatowe (wystawa eksponuje prawie wszystko, co pozostało z taboru obsługującego kiedyś 594 km linii), po drugie, niektóre z nich, jak dinozaury u Spielberga, mogą ożyć i zabrać Was w niezapomnianą podróż. Zamiast opowiadać Wam, co znajdziecie w tutejszych zbiorach, lepiej sami przyjedźcie i zobaczcie.
Komentarze
Wszystko byłoby by ok gdyby to była kolej z napędem parowym tak jak to jest opisane
Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.