dzisiaj jest piątek, 18 sierpnia 2017

Kliknij województwo, aby zobaczyć atrakcje.

Mapa atrakcji dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć wycieczki.

Mapa wycieczek dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Kliknij województwo, aby zobaczyć noclegi.

Mapa noclegów dolnośląskie kujawsko-pomorskie lubelskie lubuskie łódzkie małopolskie mazowieckie opolskie podkarpackie podlaskie pomorskie śląskie świętokrzyskie warmińsko-mazurskie wielkopolskie zachodniopomorskie

Test torby na kierownicę Ortlieb Ultimate 6 L Plus 8,5L wraz mapnikiem i wkładem foto

2017-08-09 00:25

1) Torba na kierownicę (wersja z Cordury)

Torbę Ortlieb zakupiłem przede wszystkim w celu przewożenia aparatu fotograficznego i akcesoriów do niego, a przy okazji portfela, dokumentów, niewielkich rozmiarów przewodnika - tak, abym miał wszystko pod ręką oraz mógł wyciągnąć to np. w trakcie jazdy, na postoju - szybko, bez zbędnego szukania i tracenia czasu.

Ważnym kryterium była także możliwość jednoczesnego stosowania mapnika, gdyż mój mapnik, który kupiłem na potrzeby rajdów na orientację nie pasuje do nowej kierownicy i uniemożliwia stosowanie torby na kierownicę. Ponieważ Ortlieb oferuje mapnik dedykowany do swoich toreb, postanowiłem zakupić komplet.

Inne kryteria, jakimi kierowałem się przy wyborze torby to:

- trwałość wykonania,

- wodoszczelność,

- stabilność torby,

- łatwość dostępu do zawartości.

Budowa i wykonanie

Torba wykonana jest z laminowanej od wewnątrz Cordury. Wieko zamykane jest za pomocą magnetycznego zamknięcia. Przeznaczona jest do kierownic o maksymalnej średnicy Ø31,8mm, czyli do większości kierownic stosowanych w rowerach turystycznych, trekkingowych i wielu tych bardziej górskich, które nierzadko są wykorzystywane w turystyce rowerowej.

Torbę wyposażono w wewnętrzną kieszonkę (z reguły trzymam tam klucze, portfel, dokumenty i inne drobiazgi), dwie nieduże zewnętrzne siateczkowe kieszonki, pasek na ramię i odblask, zestaw montażowy zamykany na kluczyk. Opcjonalnie można zamontować do niej wiele akcesoriów, oczywiście jak to w Ortlieb, dodatkowo płatnych.

Wieko torby jest wyprofilowane oraz wyposażone w zaczep pozwalający łatwo otworzyć torbę nawet w trakcie jazdy rowerem.

Poniżej właściwości torby:

  • wieko torby zabezpieczane zamkiem na kluczyk oraz zamykane na magnesy, jest to bardzo mocne zamknięcie, dobrze chroniące zawartość
  • zintegrowana kieszeń wewnętrzna oraz uchwyt do kluczyków
  • wyjmowane wewnętrzne przegródki, których kształt można modelować dostosowując do wielkości i ilości przewożonego sprzętu
  • odczepiany pasek na ramię (w zestawie) do przenoszenia torby poza rowerem
  • wysoce efektywny odblask 3M Scotchlite na przedniej ściance torby poprawiający widoczność rowerzysty po zmroku
  • mały odblask z ciemnej folii na zestawie montażowym
  • punkty montażowe umożliwiające założenie opcjonalnego mapnika bądź pokrowca na telefon/nawigację Mobile Guide - nie korzystam z tego rozwiązania
  • dwie zewnętrzne siateczkowe kieszonki zamykane na suwak
  • maksymalna ładowność torby wynosi 3kg
  • opcjonalne akcesoria: zestaw przedłużający Extension Adapter E165, drugi zestaw montażowy Mounting Set E185, wkładka na aparat Camera Insert F94, mapnik Map Case F1401, pokrowiec na elektronikę Mobile Guide w wersji pionowej F1410 lub poziomej F1411, zestaw do montażu lampki/licznika nad/pod torbą F1451
  • waga: 760 g
  • pojemność: 8,5 litra
  • wymiary: 21 x 23,5 x 17 cm (W x S x G)

Wykonanie torby jest bardzo staranne, nie ma żadnych odstających czy nierówno poprowadzonych nici i materiałów, podobnie laminowanie wykonane jest na najwyższym poziomie.

Montaż na kierownicę

Torbę montuje się za pomocą zestawu montażowego wykorzystując wspornik kierownicy i kierownicę. Rozwiązanie jest proste ale bardzo skuteczne - przekłada się linkę poprzez zestaw oplatając nią w kilku miejscach wspornik i kierownicę. Wszystko zostało dokładnie i przejrzyście przedstawione w instrukcji. Następnie torba nakładana jest na zestaw montażowy. Torbę można zablokować w zestawie montażowym za pomocą zamka z kluczykiem, tak aby nie było możliwości odpięcia jej bez użycia kluczyka.

Wodoszczelność

Podczas wycieczki rowerowej w Chorwacji (rejon Riwiery Makarskiej) spotkała nas typowa we wrześniu dla tego rejonu intensywna, ok. 2 godzinna ulewa. Torba i przechowywany w niej sprzęt przetrwały ją bez problemu - torba z zewnątrz b. mokra, w środku torba i sprzęt suche. Poniżej zdjęcie prezentujące torbę od środka, właśnie po tej ulewie. Po prawej stronie widoczna jedna kropla, która rozlała się od wewnątrz na łączeniu materiału.

2) Wkład foto do torby

Wkład wykonany jest z miękkiej gąbki obszytej materiałem. Dzięki ruchowym ściankom wewnątrz można modelować jego wewnętrzną strukturę w zależności od wielkości aparatu, obiektywu i innego sprzętu elektronicznego przewożonego w torbie. Wkład dodatkowo zabezpiecza sprzęt przed zniszczeniem w trakcie upadku roweru (sprawdziliśmy osobiście gdy rower, postawiony na nierównym terenie, runął z impetem na ziemię - aparat cały, bez żadnego uszkodzenia).

  • materiał: nylon
  • waga: 190 g (para)
  • wymiary: 17 x 24 x 14 cm (W x S x G)

Cena: 89 zł

3) Mapnik Map Case F1401

Mapnik do toreb Ultimate 6 jest mocowany na sznurki - można go złożyć na pół lub rozłożyć całkowicie i przymocować do wspornika kierownicy za pomocą rzepa. Dzięki temu możemy śledzić większy obszar mapy. Jest wykonany z poliuretanowej folii odpornej na działanie promieni UV - folia jest miękka i wytrzymała, dzięki czemu nie "łamie się" jak niektóre "plastikowe" folie i można ją dowolnie rolować bez obaw o uszkodzenie czy pogniecenie. Całość waży 70 g i ma kształt kwadratu o wymiarach 27 x 27 cm. Mapnik bardzo dobrze chroni mapę przed wilgocią.

Cena: 75 zł

 

Podsumowanie

Plusy:

- stabilna - nie opada do przodu, utrzymuje się nawet po włożeniu lustrzanki oraz innych drobiazgów (zapasowe baterie, portfel, klucze, łyżki rowerowe). Nawet po postawieniu roweru na sztorc, torba z lustrzanką w środku jest stabilna a wieko torby nie otworzyło się;

- bardzo wygodne otwieranie i zamykanie torby, także w trakcie jazdy;

- nieprzemakalna - po ponad 2h w ulewnym deszczu rzeczy w środku były całkowicie suche;

- pasek do przenoszenia na ramieniu - ułatwia przenoszenie np. przy wchodzeniu do sklepów, odwiedzanych obiektów podczas wycieczek rowerowych.

- pewne zamknięcie wieka chroniące zawartość;

- materiały odblaskowe wszyte w torbę poprawiające widoczność;

- wygodny i dobrze chroniący przed wilgocią mapnik (umożliwia także korzystanie z telefonu z ekranem dotykowym po umieszczeniu go w mapniku - czasami przydatny gdy trzeba w mieście szybko dojechać np. na pociąg);

- świetny, stabilny wkład foto.

Minusy:

- cena - 379 zł to dużo jak na polskiego rowerzystę, ale produkt ten kupuje się na lata (mniejsza wersja 7l kosztuje 319 zł lub 359 zł (wersja z Cordury) );

- pasek do noszenia na ramieniu lubi się przekręcić w trakcie użytkowania.

Torba na kierownicę Ortlieb to znakomite uzupełnienie bocznych sakw rowerowych.

Torba na kierownicę Ortlieb jest bardzo przemyślanym i dopracowanym w szczegółach produktem spełniającym potrzeby zarówno użytkowników rekreacyjnych jak i zaawansowanych turystów rowerowych. Torby Ortlieb oraz innych producentów do kupienia w naszym Sklepie. Przy powołaniu się na powyższy artykuł, otrzymacie zniżkę 10%.

Komentarze

Gość - Krzysiek 2016-10-13 12:39

Polecam także model niższy Ortlieba, jest trochę mniejszy ale tańszy, nie zajmuje tak dużo miejsca na kierownicy przez co nie ma problemu z dopasowaniem lampki.

Poza tym, ciekawą konstrukcją jest torba Sport Arsenal z serii Expedice. Ta marka ma tańsze akcesoria dodatkowe :)

Gość - Tomasz 2017-03-19 22:25

Dlaczego wybrałeś wersję z Cordury akurat a nie PCV? :)

Gość - Sebastian_DWP 2017-03-26 15:12

Lubię Cordurę (zostało mi po plecakach górskich),nie świeci się tak i jest jednak mocgórskichniż PCV. Nie nagrzewa się też tak bardzo jak PCV,aczkolwiek to jest argument w przypadku sakw na bagażnik.

Zalogowani użytkownicy nie muszą wpisywać kodu bezpieczeństwa. Zarejestruj się teraz lub zaloguj się jeśli masz już konto.