dzisiaj jest piątek, 19 kwietnia 2024

Wycieczka szlakiem ścieżek edukacyjnych Biebrzańskiego Parku Narodowego

2017-09-09 02:37

Ścieżki przeszliśmy z dziećmi w wieku 6 miesięcy, 2 oraz 4 letnimi dziewczynkami, wyposażeni w przyczepki rowerowe z zestawami do biegania, co miejscami wymagało od nas sporo wysiłku, szczególnie, że w naszej przyczepce musieliśmy pchać 2kę dzieci. Na trasie najlepiej sprawdzą się nogi dzieci lub nosidła, wózki (raczej na dużych pompowanych kołach) i przyczepki są ok., ale wymagają miejscami włożenia sporego wysiłku :) Daliśmy jednak radę.

Całość trasy liczyła ok. 8-9 km, a ślad naszej trasy dostępny tutaj.

1. Ścieżka "Góra Skobla"

Pierwsza ścieżka wiedzie głównie leśnymi ścieżkami, a możemy podziwiać na jej trasie przede wszystkim faunę i florę Biebrzańskiego Parku, schron baterii artylerii Twierdzy Osowiec (przystanek nr 2), schron pogotowia artylerii (przystanek nr 7), stanowisko obserwacyjne artylerii (przystanek nr 10), a z wież widokowych możemy podziwiać dolinę rzeki i starorzecze Biebrzy. Podczas naszego zimowego pobytu nie mogliśmy podziwiać bujnej w okresie wiosny i lata fauny i flory, ale widoki i całkowita cisza zrekompensowały nam przynajmniej w części te niedostatki! Niech Was nie zmyli punkt Stara Karczma (niestety jest to nieczynny budynek i żadnego posiłku tam nie kupimy :( ).

2. Ścieżka edukacyjna "Kładka"

Następnie udajemy się asfaltową drogą, w kierunku mostu na Biebrzy, na ścieżkę „Kładka” - oznaczona zielonymi znakami. Uwaga, idziemy wzdłuż szosy! Mijając powoli pozostałości Fortu II Zarzecznego, kierujemy się ku wejściu – uwaga, wejście w postaci bramek obrotowych, trochę utrudnia przejście z przyczepkami, jeszcze kilkadziesiąt metrów trudniejszego terenu i już jesteśmy u stóp wieży widokowej, na drewnianej kładce (uwaga, podczas wysokiego stanu wód może być śliska). Cała ścieżka ma długość ok. 2200 m (bez dojść do platform i wież widokowych). Podobno z wieży przy Kanale Rudzkim (po drugiej stronie torów kolejowych), można zobaczyć łosie – w ciągu dnia jednak są na to małe szanse, o czym przekonaliśmy się sami, gdyż mimo intensywnego wypatrywania nie zobaczyliśmy żadnego.

W wędrówkach po parkach narodowych wspiera nas producent odzieży Regatta: