dzisiaj jest piątek, 19 kwietnia 2024

Wycieczka do karkonoskich schronisk

2018-08-29 16:53

Jedną z takich tras jest trasa wiodąca z Karpacza do Schroniska Strzecha Akademicka i Samotnia, przepięknie położonych karkonoskich schronisk. Odbyliśmy ją podczas tegorocznych wakacji w Karkonoszach, a naszą bazą już po raz drugi był Hotel Concordia, który serdecznie polecamy.

Trasę proponujemy rozpocząć od parkingów w okolicy wyciągów na Kopę, mieszczących się przy ul. Olimpijskiej w Karpaczu. Parkingi w znakomitej większości są płatne. Po nabyciu biletu wstępu do Karkonoskiego Parku (dzieci do lat 7 są zwolnione z opłat) skierowaliśmy się czarnym szlakiem w kierunku Śnieżki / Białego Jaru. To podejście jest b. strome i raczej monotonne, godzina marszu bezustannie pod górę, ale my nie mieliśmy wiele czasu, więc postanowiliśmy szybko zdobyć wysokość. Z 3 letnim dzieckiem w nosidle, nie było to łatwe, szczególnie, że musieliśmy uważać aby Amelki nie obudzić. Alternatywą jest podejście łagodniejszym, żółtym szlakiem, bezpośrednio do schroniska Strzecha Akademicka.

Po podejściu do Białego Jaru, czeka nas już przyjemny, górski spacer po płaskim, z pięknymi widokami! Po ok. 10-15 minutach dochodzimy do Schroniska PTTK Strzecha Akademicka, w którym możemy się posilić i odpocząć. Obok schroniska PTTK Pod Łabskim Szczytem, jest to najstarsze schronisko w Karkonoszach.

Kierując się dalej szlakiem niebieskim, po ok. 10 minutach, dochodzimy do przepięknie położonego i legendarnego już schroniska PTTK Samotnia. Niesamowity klimat w schronisku, miła obsługa i przepiękne położenie urzekną rodziców, a dzieci zapewne ucieszy duża huśtawka obok schroniska ;)

Przy schronisku PTTK Samotnia im. Waldemara Siemaszki

Po spędzeniu dłuższej chwili w schronisku kierujemy się niebieskim szlakiem w kierunku Karpacza, mijając po drodze Domek Myśliwski Karkonoskiego Parku Narodowego. Następnie skręcamy w szlak koloru zielonego i schodzimy wzdłuż strumienia Pląsawa. Dla chętnych proponujemy iść dalej niebieskim szlakiem w kierunku Górnego Karpacza do Świątyni Wang. Wiąże się to jednak z koniecznością dojścia z Wang na parking, które trwa ok. 30-40 minut przez miasto. Jeśli jednak zdecydujemy się iść zielonym szlakiem, już po wyjściu na drogę publiczną, a niedaleko parkingów, warto podejść do Dzikiego Wodospadu.